29 mars öppnade vi stugan i år, lite tidigare än normal.
Mars




Påsken firades hemma i stan för snön var slut vid fjällhuset.
Jag tillbringade min flexpension på Ön och bakade mycket bröd.
Vi satte upp en ny flaggstång och fick hjälp av Anna och Schlomy.
April




I Maj fortsatte jag att baka och ha hemmakontor och tillbringa min flexpension i sommarhusen.
Robotgräsklipparen gick bättre än någonsin. Vi bytte ut ett dåligt fönster på framsidan av Gamstugan.
Maj var kall och kylig men avslutades på topp med Kristi Himmelsfärd.
Maj




Vår gamla gräsklippare hade gett upp och vi investerade i en ny.
Jag gjorde våra hemmagjorda bänkar till utemöblerna på Andersdäcket bredare, de blev mycket skönare att sitta på.
Premiärbadet klarades av och jag fortsatte att baka.
Jag dressade gräsmattan med 36 säckar dressjord.
Firade Olas 29 årsdag, dagen före midsommar.
Firade mysigaste midsommaren tillsammans med våra vuxna barn, älskart.
Fotograferade Hannas fina gravidmage.





I juli firade vi Hannas babyshower på Strömskär.
Vi reste vi på semester till Helsingborg och ett badehotell i Hornbäck i Danmark.
En veckas semester på Ön, stockrosorna hade börjat blomma när vi återvände från Danmark.
Och så den 14 juli, 3 veckor innan planerad födsel kom lille Björn.
Vi plockade kantareller på Ridön och åt våfflor med glass på Gäddeholm.
Jag fick min fina ljusblåa hushållsassistent från Smeg.
Det blev en tur till Skultuna Mässingbruk som är brukligt under vår semester.




Augusti var det dags att börja jobba.
Jag fick äta surströmming med pensionärerna på Strömskär.
Vi blev bjudna på kräftskiva på Fridhem.
Mamma kom och hälsade på och vi besökte lille Björn.
Månaden avslutades med ett trevligt besök i Oslo.




Under september har jag haft hemmakontor med lunchdopp
En fantastisk surströmmingsskiva utomhus utan flugor och mygg och
i trevligt sällskap med våra närmsta grannar.
Jag bakade en kaka med plommon.




Vi har 3 helger kvar innan vi stänger stugan.
