2016

2016 var ett intensivt år när det gäller jobbet, projektet som jag arbetat i sedan 2013 gick in i ett intensivt skede.
Det blev mycket fokus på jobbet, mycket övertid och det gick ut över både familj, fritid och i viss mån mitt välbefinnande.

I februari åkte resten av familjen till Trysil på sportlov.
Jag var hemma och jobbade. Men i Mars var vi i hyttan i Norge.
Vi fick några soliga dagar med skidåkning tillsammans med kusiner, farmor, onklar och tanter.

I april startade stugsäsongen.
År 2016 tillbringade vi mycket tid i Stugan. Varje ledig helg och 4 veckor under semestern 2016 hade vi inte så många projekt med Sommarhuset,
vi bytte ett fönster, målade om köksbord och stolar, fixade köket med lite nytt stänkskydd nytt kylskåp satte in nygamla element i gamstugan och gjorde om lite i trädgården.

Juni 50+20+20 års-kalas i Budapest, min syster fyllde 50 och tvillingkusinerna blev 20.
En supertrevlig resa med guidade rundturer i Budapest och själva födelsedagen firade vi på en Gård med vinodling utanför Budapest.

I juli hjälpte vi bästa kompisarna med höbärgningen. Jätteroligt och jättejobbigt.

I Augusti hade vi några härliga dagar i Jotunheimen, vi besteg Glittertind och gick Besseggen.

I oktober lugnade det ner sig på jobbet och arbetet med toalett- och badrums-renoveringen satte igång.
Det var skönt att kunna tillbringa helgerna i sommarhuset under denna lite stökiga tid med bilning av badrumsgolv och asbest-sanering.
I början av November var det klart vårt nya badrum och lilla toalett.
Det blev bättre än vi någonsin kunnat drömma om.

Julen 2016 firades med mormor och morfar.
Den blev ju lite annorlunda med is, halka och ambulansfärd men bra ändå i slutändan.

2017

I februari hade jag mycket inspiration och inredde  TV-hörnan tillsammans med Anders
och så gjorde jag en specialdesignad sängavel med tillhörande kappa till Hannas studio.

Tänk att vi vinner en instagramtävling där första pris är 500 kronor
och ett heminredingsreportage av vårat retrohem på Ormberget i Lokaltidningen.
I april slutar jag blogga på Blogspot och skapar min egen bloggplattform med eget domännamn asasblogg.com.
jag skapar mitt eget tema på bloggen och jag får lära mig att programera i xml. Bloggen ligger på ett web hotell som man hyr in sig på.
Web hotellet tillhandahåller tjänster som backup, statistik, sökmotoroptimererare, virus och spam skydd…
Nu blir det mer intressant att följa statistiken och med den webhotellet stiger mina besök på bloggen.

I april så öppnar vi sommarhuset innan vi åker till fjällhuset på påsklov, det har inte hänt förut.

Journalisten Katarina Forsberg hör av sig och undrar om jag vill vara med på ett inredningsreportage till Aftonbladet.
Jättekul tycker jag och börjar styla lite hemma i retrohuset. Katarina vill även göra ett reportage från Sommarhuset.

Hanna tar studenten. En underbar avslutning med kompisar, släktingar och öppet hus som blev så lyckat och härligt.

I juli kan man läsa om vårt sommarhus i expressens tidning “Allt om fritidshus”.
Anders och jag firar mestadelen av vår semester på Strömskär och gör små utflykter i Mälararkipelagen.
Detta blir vår första semester utan barn och det går utomordentligt bra.
I september är vi åter med i pressen, denna gång vårt retrohus på Ormberget.

I oktober bommar vi igen sommarhuset för säsongen. Under 2017 tillbringade vi mycket tid på vår kära Ö.

Under hösten åker vi till Solen, Hola Cabo Verde

Efter en ljus och kort (känns det som) höst så kommer mysiga
December med advent, pyssel, julbuffe med vänner som en härlig avslutning på ett innehållsrikt år.

Och att få fira julen i ett eventyrligt snölandskap på Villa Roland känns hur lyxigt som helst.

2018

2018 var det året då jag steppade upp min blogg ett snäpp. Jag gick från att göra 2-3 inlägg i veckan till 6-7 inlägg .
Under 2018 blev det 325 inlägg.
Besöken på bloggen har också gått upp från ca 75 per dag till ca. 700 per dag och det är roligt att det lönar sig att lägga mer energi på bloggen.
Året startade med att jag gjorde en makeover av sovrummet, ny heltäckningsmatta, nya gardiner, ny väggfärg.

februari åkte vi till fjällhuset i Norge, kallt men vackert.
Vi skottade av taken och gjorde stigar mellan de små husen, utedasset och vedförådet, det behövdes då det var 2 meter snö.

Vintern var kall och lång, isen lade sig på Mälaren och vi var ute och såg till våra sommarhus på Strömskär.
Vi hade en underbar påsk på Bjönnåsen med härligt skidföre

Och när vi kom hem från fjällen så fick vi vänta 2 veckor innan Mälaren sköljde

I Maj tillbringades all tillgänglig tid på vårt kära sommarställe med våra respektive projekt. Anders med sitt fönsterprojekt och jag med mitt trädäcksprojekt.
Majvädret var fantastiskt och vi var rädda att finväderskvoten skulle bli full för resten av sommaren men aj vad fel vi hade.
Midsommar med ungdomarna på Strömskär, enda dagen det regnade sommaren 2018…

Semestern bestod av
paddlingsturer, Yoga på bryggan och utflykter till föräldrar i Västergötland, Hamar  och kusinen i Bergslagen.
Vilken sommar vi hade.

Och sommaren bara fortsatte och jobbet rivstartade med tjänsteresa till både Tyskland och England.

Jag säger bara Mauritius bästa semestern ever.

I slutet av året blev det faktiskt liiiite lugnare på jobbet de sista 2 veckorna innan julledigheten, annars har det varit en av de mest hektiska
jobbhalvåret i mitt professionella karriär, nästa lite på/över gränsen faktiskt…..
Men julafton med mamma, pappa och ungdomarna var njutbart och avstressande.

Nu är det bara 2019 kvar på min tillbakablick på mitt bloggande under 10 och
ett halvt år. Men den får vi vänta på några dagar för just nu bor
vi på slott med hela tjocka släkten och firar lilla mamsen som blir 80 år, spännande va?
Mer om denna slottsvistelse kommer i nästa inlägg.